Dag 12: Dogubeyazit - Van - Reisverslag uit Tatvan, Turkije van Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 12: Dogubeyazit - Van - Reisverslag uit Tatvan, Turkije van Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 12: Dogubeyazit - Van

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 September 2012 | Turkije, Tatvan

Vanmorgen voelde ik me een stuk beter, alleen knallende koppijn, maar 2 PCM deden wonderen. Aan het ontbijt was het al weg, zeker toen ik wat gegeten had. Enthousiast 6 stokbroodplakken gegeten met chocoladepasta, een bordje yoghurt en thee gedronken. Durfde de koffie nog niet aan.
Onderweg naar het Ishak Pasha paleis (van de Sultan) moesten we een slechte weg over, en toen kwam de maagpijn en misselijkheid weer opzetten. Heb daardoor een prachtig liefdesverhaal van Gulay gemist, wel het tweede gedeelte gehoord (maar het eind weer niet… was weer in slaap gevallen). Om een uur of 12 waren we in het hotel in Van, hadden om half 1 afgesproken in een eettentje naast het hotel waar ze saucijzenbroodjes verkochten (of met gehakt, of met aardappel, of met kaas of een combinatie), ze hadden ook pide met kaas, volgens Gulay minder vet, maar de lucht in het etablissement was zo vet, dat het me alle eetlust benam. Ook Joke heeft niks gegeten, wel wat gedronken (Fanta). Daarna zijn Joke en ik naar de Akbank geweest, want de portemonnee begon leeg te raken, en daarna op zoek naar een supermarkt waar we wat eetbaars wilden scoren. Uiteindelijk een gevonden, maar zoals ook alle turkse winkeltjes in Amsterdam voornamelijk fruit en groente en wat minder andere zaken. Dus we scoorden 2x 1,5 liter water, een blikje cola, een blikje Fanta, 2 bananen en een trosje druiven voor 7 TL, ongeveer 3 euro, dus dat viel wel mee.
Daarna naar de kamer, ik heb de foto’s van Joke haar toestel gedownload op mijn netbook, en daarna op een stick, zodat de geheugenkaart uit het toestel weer leeggemaakt kon worden. Nu kan ze de rest van de vakantie wel uitzingen!
Om 4 uur naar beneden om met Gulay af te rekenen voor een excursie in Cappadocië, die moest vandaag besproken worden. Daar nog even een biertje (Joke) en water (ikke) gedronken. Nu weer even boven om de batterijen van het fototoestel op te laden, en de telefoons. Zometeen (voorzichtig) eten.
Wordt vervolgd

• 25 September 2012 - 21:24

Karin:

Nou gelukkig gaat bet een stuk beter. Rustig aan blijven doen maar.

• 27 September 2012 - 19:12

Jos Smakgregoor:

hoi el,
    wat een vakantie, veel bijzonders te zien. jammer dat demaag van streek is!
    leuke foto`s. ben jaloers, hier brand de verwarming!

groetjes
    Jos