Dag 18: Kahta - Ürgüb - Reisverslag uit Urgub, Turkije van Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 18: Kahta - Ürgüb - Reisverslag uit Urgub, Turkije van Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 18: Kahta - Ürgüb

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Oktober 2012 | Turkije, Urgub

Vandaag een lange dag in de bus. We vertrokken om 8 uur, dus 6 uur uit bed, douchen, tandenpoetsen, aankleden, etc.
Klokslag 8 uur vertrokken we. Na een uurtje hadden we de eerste stop, omdat het een lange dag werd. Thee gedronken, plaspauze, niks bijzonders. Om kwart voor 12 waren we in een stad met een lange onuitsprekelijke naam. Mocht ik er achter komen, plaats ik wel rectificatie. Daar kregen we 1,5 uur de tijd tot kwart over 1. Voor winkelen, hapje eten, etc.
Ik kwam zelf weer helemaal gammel de bus uit, weer maag- en darmklachten. Ik word er lichtelijk onwel van. We gingen eerst de bazaar in, Anoeska heeft eindelijk schoteltjes en lepeltjes voor haar theeglaasjes gekocht, Ook Joke een hoedje, en Joke en ik gewoon niks. Toen naar een patisserie waar de rest al aan geitenkaasijs en pistachegebak zat. Moest er niet aan denken en de rest ook niet, Anoeska was ook al de hele dag niet lekker. Dus alleen thee of koffie en water.
Onderweg naar de bus nog een soort bagels gescoord en een cadeautje voor het thuisfront, ook een soort gevulde koek van niet zo vet deeg en een vulling van rozijnen. Ook erg lekker.
Een en ander in de bus opgegeten, en we waren weer op weg. Voor we naar het hotel in Cappadocië gingen zijn we nog naar een Derwisjen Evi geweest, een voorstelling van een uur met Derwisjen (soort mannelijke dansmariekes met lange wijde witte gewaden aan, die al wervelend over het podium gaan voor de Sema-ceremonie, die uit 7 aparte delen bestaat. Heel mooi en feeëriek, met meer of minder licht tijdens de dansen en blacklights, dus hun witte jurken lichtten mooi op. Ik heb een filmpje gemaakt, zal kijken of ik het kan uploaden!
Daarna naar het hotel, alwaar het diner al klaarstond, dus ff was en een plas, en daarna in de kelder naar het restaurant. Nu weer op de kamer, en zometeen slapen, want morgenochtend om 10 over 5 worden we opgehaald voor het hoogtepunt van onze reis.
Wordt vervolgd.

  • 01 Oktober 2012 - 22:48

    John:

    Jezus, jullie moeten wel erg vroeg op om het hoogtepunt van de reis mee te maken. Ik laat me verrassen in het volgende verslag wat hier zo bijzonder is om zo vroeg op te staan.

    Groet,

    John

  • 01 Oktober 2012 - 22:48

    John:

    Jezus, jullie moeten wel erg vroeg op om het hoogtepunt van de reis mee te maken. Ik laat me verrassen in het volgende verslag wat hier zo bijzonder is om zo vroeg op te staan.

    Groet,

    John

  • 02 Oktober 2012 - 14:22

    Jaap:

    Kom op meiden, een beetje meid is op vroeg opstaan voorbereid. De laatste 20 jaar van mijn werkzame leven stond ik iedere werkdag voor vijven op. En als Joke dan op kantoor langs kwam om 7 uur met een, laat ik zeggen wat "getemperd" humeur was ik al meer dan een uur bezig. Niks aan de hand, word je groot, flink en sterk van. KOM OP NOU!
    Ik hoor het wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Ga met mijn zus Joke de 22-daagse rondreis Turkije Oost en West maken. We hebben er zin an! 14 september vertrekken we met de singlesreis...

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 22697

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 06 Oktober 2012

Onze tweede Baobabreis

Landen bezocht: