Dag 20: Urgüb - Ankara - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ellen Ende - WaarBenJij.nu Dag 20: Urgüb - Ankara - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Ellen Ende - WaarBenJij.nu

Dag 20: Urgüb - Ankara

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Oktober 2012 | Turkije, Ankara

Vanmorgen om 8 uur op pad, Joke voelde zich niet zo lekker, had vannacht gespuugd en last van darmen gehad. Niet fijn! Misschien toch besmettelijk… of gewoon vermoeidheid. Dat komt vaak voor zegt Gulay.
Het werd een lange dag in de bus. Wel een aantal malen gestopt voor wc en thee, en tussen de middag een mama’s lunch gehad in een hotel/restaurant onderweg in de buurt van Hattusas. Dit is de hoofdstad van de Hittieten (oude beschaving 1800 – 900 BC). Na de lunch gingen we eerst naar de tempel Yazilikaya, 2 kloven in de rotsen met bas-reliëfs, waarop koningen en andere hoogwaardigheidsbekleders. Daarna naar Hattusas, voor zover bewaard een aantal poorten van de stad: Leeuwenpoort, Yerpoort en Koningspoort. Ook een ander belangrijk gebouw, met in het midden een buitenaardse groene steen, van een materiaal dat nergens in de omgeving voorkomt. Het leek een beetje een kruising tussen Zeepsteen en Jade. Glad, warm door de zon, en prachtig om te zien, een kubus van ongeveer 90 x 90 x 90 cm.
Daarna verder gereden naar Ankara, met nog een thee/wc-stop tussendoor. Evengoed knap moe aangekomen om een uur of half 7. Emailadressen opgeschreven, zodat we elkaar foto’s e.d. kunnen sturen, en wat afspraken gemaakt over de laatste avond morgen.
Daarna even wassen en een plas, en naar het restaurant op de 10e verdieping vanwaar een prachtig uitzicht over het oude gedeelte van de stad.
Nu dus weer onze verhaaltjes schrijven, en dan op tijd slapen, want we zijn dwars af!
Wordt vervolgd!

  • 03 Oktober 2012 - 20:37

    Jan Wester:

    Ellen en wat een geweldige verslagen wij lezen graag de vakantie loopt nu wel naar het einde zeker.in idergeval goede reis terug.wij gaan vannacht naar Spanje groetjes Corrie Jan

  • 03 Oktober 2012 - 20:59

    Jaap:

    Tsja, als je dat zo leest lijkt het inderdaad een uitputtingsslag met wat fysieke malheur. Even volhouden nog en voor Joke: tijd om weer naar kantoor te gaan; kun je eindleijk uitrusten!!
    Jullie bezoek aan de Hittieten deed me denken aan vroeger, toen m'n vader nogal eens uit de Bijbel voorlas. En daarin stond een stukje (vergeef me, dat ik het hoofdstuk niet meer ken) als een soort genealogisch overzicht ven de Hetieten, de Ferezieten, de Hittieten, de Menachtieten etc. etc. en dan sloot hij altijd af met de mededeling: .."en hoe al die andere tieten heten mogen.....".
    Mijn 4 jongere zusjes en ik lagen dan altijd blauw van het lachen. Zo maar een herinnering.

    Sterkte voor de terugreis, ik heb jullie verslag met veel plezier gelezen en hou je taai. Liefs, Jaap

  • 03 Oktober 2012 - 20:59

    Jaap:

    Tsja, als je dat zo leest lijkt het inderdaad een uitputtingsslag met wat fysieke malheur. Even volhouden nog en voor Joke: tijd om weer naar kantoor te gaan; kun je eindleijk uitrusten!!
    Jullie bezoek aan de Hittieten deed me denken aan vroeger, toen m'n vader nogal eens uit de Bijbel voorlas. En daarin stond een stukje (vergeef me, dat ik het hoofdstuk niet meer ken) als een soort genealogisch overzicht ven de Hetieten, de Ferezieten, de Hittieten, de Menachtieten etc. etc. en dan sloot hij altijd af met de mededeling: .."en hoe al die andere tieten heten mogen.....".
    Mijn 4 jongere zusjes en ik lagen dan altijd blauw van het lachen. Zo maar een herinnering.

    Sterkte voor de terugreis, ik heb jullie verslag met veel plezier gelezen en hou je taai. Liefs, Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Ga met mijn zus Joke de 22-daagse rondreis Turkije Oost en West maken. We hebben er zin an! 14 september vertrekken we met de singlesreis...

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 22695

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 06 Oktober 2012

Onze tweede Baobabreis

Landen bezocht: